Nummer 1 bezigheid tijdens de lockdown(s): Netflix kijken. Hoe is het om daar te werken?

Onze eerste Leiden Law Vlogger Eline bezocht de Leidse rechten-alumnus Alexander Hent. Hij werkt bij Netflix.

Wellicht wist je al wat Netflix was. Maar door de Corona-crisis weet iedereen nu zeker wat Netflix is. Iedereen wisselt tips uit met elkaar over welke serie of film te volgen of kijken. Zeker nu we de volgende lockdown in gaan. Eén van de eerste vlogs van onze eerste Leiden Law vlogger was met alumnus Alexander Hent, EMEA Tax Director bij Netflix. Het leek ons leuk om deze oude vlog weer opnieuw te belichten, omdat we allemaal nóg meer gevoel hebben bij Netflix en we vast heel nieuwsgierig zijn hoe het is om te werken bij een dergelijk bedrijf.

Alexander studeerde fiscaal recht in Leiden. In deze vlog vertelt hij over zijn carrièrepad en de keuzes die hij heeft gemaakt. 'Door te jobhoppen kwam ik erachter wat ik wilde. Ik raad het dan ook iedereen aan: je moet doen wat je leuk vindt.' Ook vertelt hij uitgebreid over de Amerikaanse werkcultuur. 'Amerikanen kijken anders naar werk en collega's dan Europeanen. Ze maken meer uren en gaan minder op vakantie.'

Bekijk hier de vlog:

Leiden Law Vlog #3 - Alexander Hent

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of