Studenten van de Master European Law bezoeken Europol

Op woensdag 26 februari bracht een groep van ongeveer 30 Leidse rechtenstudenten een bezoek aan het EU agentschap voor de coördinatie van samenwerking tussen Europese politieautoriteiten, het European Police Office (Europol), in de juridische hoofdstad van de wereld Den Haag.

Het bezoek vond plaats in het kader van de Jean Monnet leerstoel over Mobiliteit en Veiligheid in Europa (MOSE), en volgde op een bezoek aan het agentschap voor samenwerking tussen vervolgensautoriteiten, namelijk Eurojust, eerder dit studiejaar. Uitwisselingsstudenten die deelnemen aan het LLC vak  “A Europe that Serves and Protects” waren samen met studenten van de master Europees recht aanwezig bij het bezoek.

Eerdere opende Uitvoerend Directeur Catherine De Bolle reeds het masterjaar met een lezing waarbij ze de studenten uitnodigde een bezoek te brengen aan het hoofdkwartier van het agentschap.

De studenten kregen een presentatie over de manier waarop Europol opereert, als coördinerend orgaan voor ondersteuning en gevensuitwisseling in de strijd tegen grensoverschrijdende georganiseerde misdaad en terrorisme.