ScienceGuide over overwinning Nadine Akkerman en Casper Albers bij de Nationale Wetenschapsquiz 2019

Letterkundige Nadine Akkerman (Universiteit Leiden) en statisticus Casper Albers (Rijksuniversiteit Groningen) hebben De Nationale Wetenschapsquiz 2019 gewonnen in een spannende eindstrijd.

Zeventien vragen uit alle hoeken van de wetenschap. Dat was de uitdaging waar zes onderzoekers van universiteit en hogeschool zich vrijdag 27 december 2019 aan waagden in De Balie in Amsterdam. De kandidaten waren aan elkaar gewaagd en het was tot op het laatste moment spannend wie er zou gaan winnen. Uiteindelijk was het de laatste vraag, een mutsenvraagstuk, die ervoor zorgde dat team B bestaande uit Akkerman en Albers de winst binnensleepte. Ze versloegen daarmee nipt Belle Derks (Universiteit Utrecht) en Masi Mohammadi (HAN,TU/e) van Team A en Maaike Harbers (Hogeschool Rotterdam) en Gideon Koekoek (Maastricht University). De quiz is terug te zien via de website van De Balie.

Lees het volledige artikel op ScienceGuide.