Leiden Centre on East African Law traint commissarissen van Oost-Afrikaanse mededingingsautoriteit

Op 28 en 29 augustus verzorgden Dr. Ben Van Rompuy aen Dr. Armin Cuyvers een tweedaagse training aan de commissarissen van de nieuw opgerichte Oost-Afrikaanse mededingingsautoriteit.

Voortbouwend op de ervaringen in de EU werden zowel materiƫle als procedurele aspecten van het mededingingsrecht behandeld, waaronder ook de strategische keuzes die gemaakt moeten worden bij het opzetten van een nieuwe regionale mededingingsautoriteit. Gezien het succes van deze eerste training zijn de EAC mededingingsautoriteit en het Leiden Centre on East-African Community Law nu de opties aan het verkennen voor een structurele samenwerking voor de komende jaren.

Deze training vond plaats binnen het kader van het Leiden Centre on East-African Community Law (LEAC), dat onderdeel uitmaakt van het Europa Instituut van de Universiteit Leiden. Het doel van het LEAC is om de brede en diepe expertise van het Europa Instituut inzake Europese Integratie te vergelijkend te benutten bij het ondersteunen van regionale integratie in Afrika.

Meer informatie over de nieuw opgerichte Oost-Afrikaanse mededingingsautoriteit.