Rijpma spreekt in Konstanz over Frontex en EASO

Op 19 juni sprak Jorrit Rijpma op de internationale conferentie over de grondwettelijke fundamenten van EU migratierecht aan de universiteit van Konstanz.

Het doel van de conferentie was om de noodzaak van duurzame oplossingen in de nasleep van de migratiecrisis te bediscussiëren. De organisator van het congres, Professor Daniel Thym, bracht geleerden uit heel Europa samen om een ​​kritisch debat te voeren over overkoepelende thema's van het EU migratie- en asielrecht. Rijpma richtte zich op de constitutionele basis en complexiteiten van externe activiteiten van EU-agentschappen. Zijn toespraak viel samen met de start van de eerste grensbeheeroperatie van Frontex in Albanië, een niet-EU-land.

Meer informatie kan worden gevonden op de website van de universiteit van Konstanz.