LUC Studenten bezoeken NOS Redactie in Hilversum

Studenten van het Leiden University College The Hague namen een kijkje bij de NOS redactie tijdens een excursie naar de Nederlandse Omroep Stichting (NOS). Vijf studenten die in blok 3 de cursus 'Multimedia Journalism' volgden, kregen een 3 uur durende rondleiding voorgeschoteld door de NOS Redactie op het mediapark in Hilversum.

Achtuurjournaal

De studenten spraken met journalisten die in verschillende delen van de media organisatie werkzaam zijn: online journalisten, nieuwsverslaggevers, radiomakers, schrijvers en meer. Vervolgens woonden ze de live- uitzending van het nieuwsprogramme 'Achtuurjournaal' bij vanuit de controlekamer en ontmoetten een aantal van Nederlands bekende tv- persoonlijkheden, waaronder nieuwslezeres Annechien Steenhuizen. De excursie viel bij de studenten van het Leiden University College The Hague in goede aarde; één van de studenten zei na afloop: ''toen ik de redactie binnenliep en mensen op een creatieve manier zag samenwerken in die drukke omgeving, wist ik het: Journalistiek, dat is voor mij weggelegd!''.

Robert Chesal geeft les aan het LUC The Hague binnen de cursus Multimedia Journalism. Daarnaast werkt hij als internationale freelance nieuwsredacteur bij de NOS. Elk jaar neemt hij zijn studenten mee op excursie naar de NOS.