Lintjes naar (oud-)medewerkers

Bij de lintjesregen op 26 april, hebben vier (oud-)medewerkers een koninklijke onderscheiding gekregen: twee wetenschappers en twee obp'ers.

Joke van der Poel lintje
Joke van der Poel

Joke van der Poel, voormalig koffiejuffrouw en restaurantmedewerker, werkte voor haar pensionering 42 jaar bij de universiteit. Ze kreeg het lintje voor het vele vrijwilligerswerk dat ze deed en doet. Zo geeft Van der Poel al bijna vijftig jaar zwemles bij de Reddingsbrigade en is ze de breister van de bekende, vrolijke, rood-witte 3 Octobertruien.

Martha Roggenkamp lintje
Martha Roggenkamp

Hoogleraar Martha Roggenkamp is hoogleraar Energierecht aan de Rijksuniversiteit Groningen. Van 1986 tot 2004 werkte Roggenkamp aan de Leidse juridische faculteit, waar ze ook promoveerde. Daar legde ze de basis voor haar unieke deskundigheid op het gebied van energierecht.

Ap Gluver lintje
Ap Gluvers

Bijzonder is dat Ap Gluvers en zijn echtgenote Sonja beiden een koninklijke onderscheiding kregen. Ap was ongeveer veertig jaar aan de Leidse universiteit verbonden als elektronicus en maakte ook enige tijd deel uit van het bestuur van het Instituut Biologie. Het echtpaar kreeg de onderscheiding voor hun inzet voor de stichting Vier het leven die culturele activiteiten organiseert voor ouderen die niet graag alleen op stap gaan.

Lida Witteman lintje
Lida Witteman

Lida Witteman–Angevaare

Lida Witteman (69) ging vanuit het FSSC met pensioen en ook zij kreeg een lintje vanwege het vele vrijwilligerswerk dat zij deed. Van 1981 tot 1996 was mevrouw Witteman actief als penningmeester bij Zwemvereniging De Columbiaan in Sassenheim. Het jaar daarna raakte ze betrokken bij de oprichting van het Voorhouts Kamer Koor, waarvan ze nu secretaris is.

Rob Demarée lintje
Rob Demarée

Dr. Rob Demarée is als docent, onderzoeker en begeleider van promovendi sinds 1984 verbonden geweest aan de opleiding Egyptologie, grotendeels onbezoldigd. Hij is international van grote wetenschappelijke betekenis.