Vitality and Ageing en Biomedical Sciences bovenaan in Keuzegids Masters

De masteropleiding Vitality and Ageing is dit jaar beoordeeld als topopleiding in de Keuzegids Masters. Ook Biomedical Sciences staat op de eerste plaats. Farmacie stijgt naar de tweede plaats en tussen de masteropleidingen Geneeskunde is opnieuw weinig kwaliteitsverschil.

Biomedical Sciences

Biomedical Sciences eindigt als de sterkste biomedische opleiding in Nederland op de eerste plaats. Vooral op de aspecten praktijkgerichtheid, programma, toetsing en docenten beoordelen de studenten de opleiding in Leiden het hoogst.

Farmacie

Bij de master Farmacie wordt over de hele linie veel verbetering bemerkt, vooral op het gebied van studeerbaarheid. Studenten beoordelen de opleiding Farmacie in Leiden landelijk het best op het gebied van praktijkgerichtheid.

Geneeskunde

Tussen de masteropleidingen Geneeskunde is net als vorig jaar opnieuw relatief weinig kwaliteitsverschil. Alle opleidingen Geneeskunde liggen qua score dicht bij elkaar.

Vitality and Ageing

De master Vitality and Ageing wordt door de studenten het best gewaardeerd op de onderdelen praktijkgerichtheid, studeerbaarheid en intensieve begeleiding. Daarmee komt V&A binnen deze categorie als hoogste voltijds universitaire master naar boven. En steekt met kop en schouders uit boven de directe concurrenten.

Technical Medicine

De opleiding Techical Medicine bevindt zich momenteel in het tweede jaar (3-jarige opleiding) en verwacht volgend jaar een score te krijgen.

Meer informatie vindt u in de Keuzegids Masters 2019.