Binnenkijken bij het Brein Lab

Het Brain and Development Research Center van de Universiteit Leiden heeft op diverse manieren kennis over het brein beschikbaar gemaakt voor het brede publiek, met bijvoorbeeld gratis lespakketten voor het primair en voortgezet onderwijs. Bekijk alle activiteiten voor transparantie van het Outreach Project 2018.

Lespakketten

Over vriendschap, zelfbeeld en risicogedrag

Een groot onderdeel van dit outreach project was het ontwikkelen van lespakketten over topics die niet zijn opgenomen in het normale curriculum van het onderwijs. Deze lespakketten over vriendschap, zelfbeeld en risicogedrag in relatie tot hersenontwikkeling en hersenonderzoek zijn speels, inhoudelijk en reflectief van aard.

Naar eigen inzicht inzetten

Leerlingen worden gemotiveerd om actief samen te werken, waarbij ze op creatieve manieren aan het denken worden gezet. Deze lessen zijn geschikt voor primair en voortgezet onderwijs van alle niveaus en kunnen naar eigen inzicht worden ingezet. Daarbij is er geen specifieke voorkennis vereist om deze lessen te geven.

Banner: Outreach Project 2018 Infographic Binnenkijken bij het Brein Lab!

Meedenken over transparante wetenschap?

Neem contact met ons op via:
breinkennis@fsw.leidenuniv.nl