De AB Rechtspraak Bestuursrecht in het onderwijs biedt mogelijkheden voor studenten

Universitair docent Chris de Kruif en voormalig Master-student Koen Giezeman zijn te zien in de vlog ‘de AB in het onderwijs’. Hierin betogen zij dat studenten vaker annotaties bij uitspraken zouden moeten schrijven.

Het tijdschrift AB Rechtspraak Bestuursrecht (AB) is niet alleen een van de oudste maar ook een van de meest gelezen Nederlandse juridische tijdschriften. De AB is ook al jaren niet meer weg te denken uit het onderwijs. Universiteiten en hogescholen zijn zelfs de grootste raadplegers van de AB. Dat is niet voor niks: AB-annotaties bieden een heldere samenvatting van (lange) uitspraken en plaatsen die vaak in een bredere context. Studenten hebben ook de mogelijkheid om samen met een docent of advocaat (vaak ook AB-annotator) een annotatie bij de AB in te dienen. Dan hebben studenten al tijdens hun studie een publicatie op hun naam staan.

De vlog de AB in het onderwijs