Bart Custers geeft lezing over recht en kunstmatige intelligentie in Tokyo

Op 22 december 2018 presenteerde dr. Bart Custers, universitair hoofddocent en onderzoeksdirecteur van eLaw, het centrum voor recht en digitale technologie, de onderzoeksresultaten van het e-SIDES project tijdens een congres over kunstmatige intelligentie en cloud computing (AICCC 2018) in Tokyo, Japan. Zijn presentatie ging over big data en kunstmatige intelligentie (AI) in juridisch onderzoek.

Methoden voor datagedreven onderzoek worden steeds belangrijker in het juridische domein. De presentatie van dr. Custers was gericht op het concept legal big data, om te tonen dat het recht een gebied is waarin veel zogeheten big data beschikbaar is. Verschillende bestaande en toekomstige toepassingen van datagedreven onderzoek op het terrein van big data en kunstmatige intelligentie voor juridisch onderzoek, zowel voor academici als de rechtspraktijk, kwamen aan bod. In het bijzonder werd gekeken naar mogelijkheden voor (1) voorspellingen, (2) doorzoeken, structureren en selecteren van data en (3) besluitvorming en empirisch juridisch onderzoek.

Kijk hier voor meer informatie over het e-SIDES project en de Artificial Intelligence and Cloud Computing Conference.