Wie vertrouw jij? De doorslaggevende impact van imago

We maken ons allemaal zorgen over hoe we door anderen worden gezien. Het nog te verschijnen boek Vertrouw mij! - onder redactie van Jaap de Jong, Olga van Marion en Adriaan Rademaker - laat zien hoe je je publiek verleid om naar je te luisteren. Het imago is daarin vaak de doorslaggevende factor.

Vertrouw mij! is een verzameling van korte, vlot leesbare essays over spraakmakende klassieke én fonkelnieuwe voorbeelden in onze cultuur, waarin een sterk imago een doorslaggevende impact heeft op succes in de liefde, in zaken, in de politiek.

Met voorbeelden van overtuigingskracht uit toespraken, recht, reclame, vlogs, foto’s, film, literatuur, beeldende kunst en muziek. En nee, reputatiekunstenaars als Trump en Clinton, Cicero en Goebbels ontbreken niet. En ja, ook Yuri van Gelder, Geert Wilders, Oprah Winfrey, The Stones, Herman Brusselmans en Ilja Leonard Pfeijffer laten zich van hun beste kant zien. En soms van hun slechtste.

Dit boek is een inspiratiebron voor wie beter wil begrijpen hoe we elkaar overtuigen, en welke ingenieuze technieken we inzetten om onze geloofwaardigheid te versterken.

Boekdoop en/of presentatie bijwonen?

Op dinsdag 20 november vindt de boekdoop plaats in de Universiteitsbibliotheek van Leiden, Witte Singel 27, Vossiuszaal, van 17.30 tot 18.30 uur. Gratis toegang. De bundel zal in enkele presentaties kort worden gepresenteerd en het eerste exemplaar zal worden overhandigd aan burgemeester Henri Lenferink