Onderzoeksagenda United Nations Studies in Peace and Justice

Op 20 november 2018 presenteerde Bijzonder Hoogleraar United Nations Studies in Peace and Justice, Alanna O’Malley, haar onderzoeksagenda voor de komende 3 jaar. O'Malley gaat onderzoek doen naar verschillende aspecten van de Verenigde Naties, waaronder de rol van ontwikkelingslanden, vrouwen in vredesmissies en jongeren.

Daarnaast gaat O’Malley activiteiten organiseren voor inwoners van Den Haag, specifiek voor schoolkinderen in achterstandswijken zodat zij de VN beter leren kennen.

De leerstoel, in samenwerking met de Haagse Hogeschool, is in het leven geroepen ter ere van Jozias van Aartsen, de voormalige burgemeester van Den Haag.
Na een welkomstwoord van decaan Erwin Muller, sprak Van Aartsen " De wereld verandert enorm, maar de VN blijft van onschatbare waarde.".