Adriaan van der Weel over E-READ in Frankfurter Allgemeine Zeitung

Onderzoekers van meer dan 30 landen namen deel in het Europese onderzoeksnetwerk E-READ om de veranderingen in het lezen door digitalisering te bestuderen. Adriaan van der Weel, universitair hoofddocent, sprak over het succes van het netwerk met de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.

E-READ staat voor ‘Evolution of Reading in the Age of Digitisation’, het is een multidisciplinair onderzoeksnetwerk gefundeerd door de European Cooperation in Science and Technology.

‘De kans om met onderzoekers te werken uit zulke verschillende takken van de wetenschap laat zien hoe rijk, complex en divers het fenomeen van lezen is’, zegt van der Weel. ‘Dit is van onschatbare waarde als we willen begrijpen, terugkijken en aanpakken hoe veranderingen ontstaan door de schermrevolutie.’

Meer weten?

Lees het volledige artikel met Adriaan van der Weel (in het Duits) op FAZ.net.