Start tweede tranche cursus data science voor beleid bij ministerie van IenW

Op woensdag 5 september 2018 is de tweede lichting medewerkers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) gestart met de managerial track van de Data Science cursus gegeven door de Universiteit Leiden.

De komende twee maanden zullen de medewerkers in vier dagen worden meegenomen door verschillende aan de Universiteit Leiden (en een aan het CBS) verbonden docenten in onder andere de vakgebieden van data management, privacy, ethiek, agile projectmanagent, data entrepreneurship en data-informed policymaking.

Met de start van de cursus zetten IenW en de Universiteit Leiden hun succesvolle samenwerking voort, om IenW beter gebruik te laten maken van data in het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.