Dubbel succes bij de EMBL Chemical Biology Conference

Thomas Bakkum en Tom van der Wel, promovendi bij het Leids Instituut voor Chemisch Onderzoek, winnen poster awards bij de EMBL Chemical Biology Conference 2018 in Heidelberg.

Eind augustus werd het tienjarig bestaan van de EMBL Chemical Biology Conference gevierd in Heidelberg. Deze conferentie is al sinds het begin het visitekaartje voor de Europesche chemische biology, wat gezien kan worden in de grote namen die op de conferentie afkwamen: onder de keynote speakers bevonden zich Stuart Schreiber, David Liu, Carsten Schultz en Peng Chen.

De populariteit bleek ook uit bijna 300 posters, waarin een grote verscheidenheid aan onderzoek werd getoond. Twee poster awards zijn door promovendi van het LIC gewonnen: Thomas Bakkum, tweedejaars aio in de van Kasteren-groep (Bio-organic Synthesis), voor zijn recente onderzoek naar interacties tussen pathogene bacteriën en gastheercellen, en Tom van der Wel, vierdejaars aio in de Molecular Physiology onderzoeksgroep van Mario van der Stelt, voor zijn nieuwe target validatie methode met behulp van CRISPR-CAS9 en complementaire covalente remmers.