Christa Tobler spreekt op de conferentie in Boedapest over "Best practices in interactief onderwijs en leren"

Op 12 en 13 september 2018 vond in de Hungarian Academy of Justice in Boedapest, Hongarije, een door de werkgroep Judicial Training Methods of the European Judicial Training Network georganiseerde opleidingsconferentie plaats.

Presentaties over interactief onderwijs en leren werden afgewisseld door workshops over een aantal praktische aspecten. Christa Tobler, hoogleraar Europees recht aan de Universiteit Basel (Zwitserland) en aan de Universiteit Leiden, was verantwoordelijk voor de workshop over de methodologie voor het gebruik van moot courts in juridische opleidingen.

Het uitgangspunt van de workshop was een casus van de European Law Moot Court wedstrijd (ELMC), uit een eerdere ronde van de wedstrijd, die betrekking had op de ondervertegenwoordiging van vrouwen op hogere functies aan Europese universiteiten. Christa Tobler is een lange termijn rechter op het gebied van de regionale mondelinge rondes van die wedstrijd. In de workshop gebruikte ze de ELMC-zaak om met de deelnemers te bespreken hoe instructies op te stellen voor een debat, voor een casestudy en voor een moot court voor opleidingsdoelstellingen.

Meer informatie over de EJTN kunt u hier vinden.