Tentoonstelling Archeologie&IK op Leiden Centraal Station

Hoe inspireert de archeologie jou? Zo’n 300 mensen laten het zien in de reizende pop-up tentoonstelling ‘Archeologie&IK’, die op 5 en 6 mei 2018 te zien is op het Centraal Station van Leiden.

Verrassend, verleidelijk, aangrijpend en aantrekkelijk

De tentoonstelling bevat (veelal digitale) kunstwerken van burgers uit vijftien Europese landen. Ze tonen wat volwassenen en kinderen verrassend, verleidelijk, of juist aangrijpend of aantrekkelijk vinden aan het verleden en aan de archeologie. De werken zijn het resultaat van een wedstrijd die werd georganiseerd door het NEARCH-project en waarin het publiek werd gevraagd eigen tekeningen, schilderijen, foto’s, video’s en andere kunstwerken voor te dragen.

Voor Nederland is de Faculteit Archeologie (Universiteit Leiden) partner in het NEARCH-project, Archeologie&IK is dan ook mede tot stand gebracht door studenten. Eerder was de reizende tentoonstelling te zien in het beroemde Palazzo Massimo in Rome en bij het MECC in Maastricht.

De tentoonstelling is op het NS-station Leiden te zien tussen 11.00 en 16.00 uur (gratis).