Paul Cliteur in Buitenhof over uitspraken imam Fawaz Jneid

De radicale imam Fawaz Jneid haalde zo hard uit naar Ahmed Aboutaleb, dat de Rotterdamse burgemeester nu onder beveiliging moet leven. Minister van Justitie Grapperhaus wil harder kunnen optreden tegen de imam.

Paul Cliteur.
Paul Cliteur

Het Openbaar Ministerie ziet echter geen mogelijkheid de imam te vervolgen. Het gevolg: grote commotie in de Tweede Kamer. Minister Grapperhaus wil nu de wet veranderen.

Op zondag 1 april 2018 was Paul Cliteur, hoogleraar encyclopedie van de rechtswetenschap en schrijver van het boek ‘In naam van God’, over de wortels van religieus terrorisme, te gast bij Buitenhof. In dit programma gaat Cliteur in debat met Tamar de Waal, jurist en politiek filosoof aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, over de imam Fawaz Jneid en de gevolgen van de wetsverandering.