Louise Verboeket wint Leidse universitaire scriptieprijs

Op zaterdag 10 februari heeft Louise Verboeket uit handen van rector magnificus Carel Stolker de eerste prijs van de Leidse Universitaire Scriptieprijzen 2018 in ontvangst genomen. Haar scriptie getiteld “De publieke prijs. Een onderzoek naar de verdeling van publiek geld via prijsvragen”, waarvoor zij eerder de facultaire Jongbloed scriptieprijs 2016-2017 ontving, is daarmee de beste Leidse scriptie van het afgelopen collegejaar.

Louise Verboeket studeerde in 2017 cum laude af aan de Universiteit Leiden met een master Staats- en Bestuursrecht. Haar scriptiebegeleiders (en thans promotoren) zijn prof. mr. J.E. (Jacobine) van den Brink en prof. mr. drs. W. (Willemien) den Ouden.

Volgens de jury, bestaande uit leden afkomstig uit de zeven faculteiten van de UL, behandelt de bekroonde scriptie van Louise Verboeket een maatschappelijk relevant doch nauwelijks ontgonnen rechtsgebied op voorbeeldige wijze. Zij levert aldus een heldere, hanteerbare en praktische bijdrage aan het bestuursrecht, die reeds de aandacht heeft getrokken van het Centraal Planbureau en een van Nederlands juridische toptijdschriften. Verboeket werkt momenteel aan een proefschrift over publieke prijsvragen aan de Maastrichtse rechtenfaculteit.