Tsjechische Ambassadeur Reinišová geeft lezing op Rechtenfaculteit

Op 16 november 2017 had het Europa Instituut de eer om HE Jana Reinišová, ambassadeur van de Tsjechië in Nederland, te ontvangen. Zij hield een toespraak in het kader van de lezingenreeks over de Europese Unie, gezamenlijk georganiseerd door de masteropleiding Internationale Betrekkingen, het Instituut voor Geschiedenis en het Europa Instituut aan de Leidse Rechtsgeleerdheid.

Jana Reinišová is sinds 2015 de Tsjechische ambassadeur in Nederland. Zij heeft veel werkervaring op EU-niveau. Niet alleen was ze betrokken bij de onderhandelingen over de toetreding van de Tsjechië tot de Europese Unie, zij was ook de plaatsvervangend permanent vertegenwoordiger bij de Europese Unie in Brussel.

In haar lezing sprak de ambassadeur over haar ervaring, zowel persoonlijk als professioneel, in het werken in en met de EU. Zij heeft een interessante inkijk verschaft in het functioneren van de EU en de positie van een Midden-Europese lidstaat.

Na de lezing ontmoette de ambassadeur de Tsjechische studenten voor een meet and greet in het Academiegebouw van de Universiteit.