NVER-scriptieprijs voor Leidse alumna

Het Europa Instituut is vereerd dat de Nederlandse Vereniging voor Europees Recht (NVER) een Leidse alumna heeft bekroond voor haar Masterscriptie.

Rosanne van der Straten werd bekroond met de NVER-scriptieprijs 2017. Ze voltooide het Masterprogramma in Europees Recht in Leiden met haar Masterscriptie over de spanning tussen het economische en het sociale aspect van de detacheringsrichtlijn, getiteld ’The Revision of the Posted Workers Directive: High hopes or empty promises in the search for a stronger social dimension?”.

Het Europa Instituut feliciteert de alumna en haar begeleiders Prof. Stefaan Van den Bogaert, hoogleraar Europees recht en directeur van het Europa Instituut en Daniel Carter, Ph.D.-fellow aan het Europa Instituut, voor deze opmerkelijke prestatie.

Uit het juryrapport over de winnende scriptie:
De spanning tussen het economische en het sociale aspect van de detacheringsrichtlijn vormt in de scriptie een effectieve leidraad van een boeiend en vlot betoog. [...] Een scriptie zoals die hoort te zijn.