Jelle van Buuren in Trouw: Selectieve waarneming rond extreem-rechts en jihadistisch geweld in VS

Uit onderzoek blijkt dat terroristische aanslagen in de VS vaker door rechts-extremisten worden gepleegd dan door islamitische extremisten. Maar nieuws over aanslagen door rechts-extremisten is in de media bijna nergens terug te lezen. Jelle van Buuren vertelt aan Trouw dat extreem-rechts minstens zo’n grote dreiging vormt als jihadistisch terrorisme.

Overheid, media en onderzoeksinstituten schenken te weinig aandacht aan extreem-rechts terrorisme. Jelle van Buuren licht toe dat het gebrek aan aandacht voor extreem-rechts komt doordat het onderwerp van de agenda is verdwenen en tot op de dag van vandaag nog niet terug is gekomen.

Lees het hele artikel hier.