Bart Custers geeft big data keynote lezing in Japan

Op 23 oktober 2017 geeft mr.dr.ir. Bart Custers, hoofd onderzoek bij eLaw, het centrum voor recht en digitale technologie van de Universiteit Leiden, een keynote lecture over big data en recht op de International Conference on Big Data Research (ICBDR 2017) in Osaka, Japan.

Dit congres, dat zal plaatsvinden van 22 tot en met 24 oktober, brengt onderzoekers en professionals vanuit de academische wereld en de industrie bij elkaar om de laatste ontwikkelingen en voortgang op het terrein van big data onderzoek te bespreken.

Dr. Custers zal spreken over onderzoeksresultaten vanuit de projecten Eudeco (over het modelleren van de EU data economie) en e-SIDES (over de ethische en maatschappelijk impact van data science) waarin eLaw participeert. In het bijzonder zal hij ingaan op ontwerpvereisten voor maatschappelijk verantwoord big data onderzoek en innovatie (bijvoorbeeld in relatie tot privacy, discriminatie en andere uitdagingen in big data). Eerder publiceerde hij hierover, op basis van onderzoek uitgevoerd met een NWO-subsidie, een boek bij uitgeverij Springer.