Professor Thijs van Kolfschoten geëerd in Schöningen

Sinds 1992 is Professor Thijs van Kolfschoten betrokken bij opgravingen in de bruinkoolgroeve te Schöningen in Duitsland

Professor Thijs van Kolfschoten kreeg de onderscheiding uit handen van Burgemeester Henry Bäsecke.

Al 25 jaar reist Thijs van Kolfschoten met studenten en collega's naar Schöningen, de “stad der Speren” waar vele unieke vondsten zijn gedaan en nog steeds komen we interessante overblijfselen tegen. “Vele puzzelstukjes vielen hier op hun plek" aldus Van Kolfschoten. Daarom gaat Thijs van Kolfschoten samen met André Ramcharan en een groep studenten twee weken naar Schöningen.

De gemeenteraad van de stad Schöningen zette van Kolfschoten in het zonnetje. Tijdens het Senckenberg symposium „Wechselbeziehungen zwischen Mensch und Umwelt – Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft im Braunschweiger Land und seinem Umfeld“

gaf burgemeester Henry Bäsecke hem niet alleen een oorkonde, maar ook het wapenschild van de stad. "Namens de Raad wil ik u bedanken voor uw buitengewone inzet, waardoor het archeologische complex Schöningen het internationale aanzien heeft gekregen die het vandaag de dag geniet."

Schöningen is een soort van tweede thuis, zei Van Kolfschoten. 'Op geen andere plaats heb ik langer of intenser onderzoek gedaan dan hier.'