Masterstudente Staats- en bestuursrecht studeert summa cum laude af

De Afdeling staats- en bestuursrecht is super trots op het feit dat een van haar studenten, Heleen van Amerongen, vorige week summa cum laude is afgestudeerd.

Heleen was tijdens haar BA fase al gespot als talent en heeft de afgelopen drie jaar, naast haar studie, als student assistent meegewerkt aan veel activiteiten binnen de afdeling S&B. Haar afstudeerscriptie had betrekking op de grenzen van het overheidsbegrip in het algemeen bestuursrecht. Zij vergeleek de semipublieke sector zoals geregeld in de Wet normering topinkomens met het b-bestuursorgaanbegrip uit de Algemene wet bestuursrecht. Daarbij werd zij begeleid door Willemien den Ouden en Sofia Ranchordás.

Heleen blijft komend jaar verbonden aan de afdeling Staats- en bestuursrecht als Onderwijs- en onderzoeksmedewerker en zal in die hoedanigheid haar scriptie bewerken tot een wetenschappelijke publicatie.