Geslaagde alumnimiddag Wijsbegeerte in het nieuwe PJ Vethgebouw

Zaterdag 16 september organiseerde het Instituut voor Wijsbegeerte, voorafgaand aan het alumni-event van de Universiteit Leiden, een alumnimiddag. Bij de ontvangst in het prachtig gerenoveerde P.J. Vethgebouw mixten net afgestudeerden met net gepensioneerden, en iedereen daar tussenin.

Waardevolle kennis van alumni

De middag werd geopend door dr. James McAllister, de nieuwe wetenschappelijk directeur van het Instituut, in de mooie grote collegezaal van het nieuwe gebouw. Hij dook in de recente geschiedenis van het instituut, en vertelde op nostalgische wijze over alle gebouwen waar het instituut voorheen gehuisvest was. Ook refereerde hij aan alle alumni die zich vrijwillig willen gaan inzetten voor loopbaan-oriënterende activiteiten voor de huidige studenten. Het instituut is zijn alumni erg dankbaar voor hun waardevolle bijdrage.

Nieuwe hoogleraar en nieuwe BA

Hierna volgde een lezing van prof. Douglas Berger, die sinds kort de leerstoel “Comparative Philosophy” bekleedt. Na een korte introductie over zichzelf, vertelde hij over het belang van vergelijkende filosofie, en de meerwaarde van de nieuwe bachelor die dit academisch jaar in Leiden van start ging (Philosophy: Global and Comparative Perspectives).

Rondleiding door het PJ Veth

Tot slot verzorgden twee rondleiders een tour door het net gerenoveerde P.J. Vethgebouw waar het instituut sinds kort in is gehuisvest. De alumni waren enthousiast en vonden het zichtbaar leuk bij alle ontwikkelingen binnen het instituut betrokken te worden. Na afloop was er ruim gelegenheid om verdere herinneringen aan het studentenleven en Leiden op te halen,  bij het universiteitsbrede alumni-event in de Faculty Club, of op eigen gelegenheid.

Met dank aan studentambassadeur Filosofie Thijs de Groot.