Esther Keymolen en Bart Schermer in de correspondent

Journalisten Dimitri Tokmetzis en Maurits Martijn blikken in een artikel in “de Correspondent” terug op het afgelopen jaar. ‘Op het eerste oog was het geen fijn jaar voor onze privacy’.

Esther Keymolen
Bart Schermer

De sleepnetwet, het ICT debacle bij de belastingdienst, camera’s in reclameborden bij de NS, de rol van Facebook in de Amerikaanse verkiezing, het zijn voorbeelden van nationale en internationale berichten waaruit blijkt dat privacy nog steeds wordt onderschat en wat de bedreigingen op het internet zijn.

In het artikel wordt Esther Keymolen, Universitair docente en techniekfilosoof van eLaw, geciteerd; ‘Privacy en internettechnologie worden steeds politieker’. Ook eLaws  Bart Schermer, Universitair hoofddocent, geeft zijn mening; ‘Er zijn belangrijke Europese privacywetten in aankomst’.