Reizende DNA Labs ontvangen Amgen Foundation subsidie

Namens het Reizend DNA Lab van de Universiteit Leiden heeft Lianne Reinders van het Leids Instituut voor Chemisch Onderzoek in samenwerking met de andere aangesloten universiteiten een Amgen Foundation subsidie van 300.000 USD binnengehaald.

Na een succesvolle Nederlandse pilot periode, waarin o.a. de 5e landelijke DNA-lab dag georganiseerd is, gaan de Nederlandse Reizende DNA-labs een samenwerkingsverband aan rondom het Amgen Biotech Experience programma voor de komende 3 jaar. Met deze subsidie kunnen de Reizende DNA Labs het huidige outreach programma voortzetten en nieuw onderwijsmateriaal ontwikkelen waarmee docenten ook zelf aan de slag kunnen.

De Amgen Biotech Experience

De Amgen Biotech Experience (ABE) is een innovatief wetenschapsonderwijsprogramma dat middelbare scholieren een eerste inkijk geeft in de boeiende wereld van de wetenschap. ABE leent aan scholen laboratoriumuitrusting, materiaal, en onderwijsmateriaal uit en biedt middelbare school docenten professionele ontwikkeling.

Meer informatie over ABE is te vinden via het ABE persbericht, en via AmgenBiotechExperience.com. Wil je meer weten over andere wetenschapsonderwijsprogramma’s van Amgen Foundation bezoek dan AmgenInspires.com.