Bart Custers geeft keynote lecture over ransomware

Op 16 juni gaf mr.dr.ir. Bart Custers, hoofd onderzoek bij eLaw, het centrum voor recht en digitale technologie, een keynote lecture op het internationale congres voor Advanced Cyberlaw and Electronic Security.

Dit congres werd georganiseerd door de rechtenfaculteit van de Babeş-Bolyai Universiteit in Cluj-Napoca, in Roemenië.

De Babeş-Bolyai Universiteit is de oudste universiteit van Roemenië en een van de grootste universiteiten in Oost-Europa. eLaw werkt al sinds 2012 samen met de rechtenfaculteit. Dr. Custers presenteerde de modi operandi die cybercriminelen gebruiken om de opbrengsten van ransomware-aanvallen wit te wassen, onder meer via bitcoins.

Kijk hier voor het onderzoeksrapport over ransomware en witwassen via bitcoins. Meer informatie over het congres is te vinden op deze website (Roemeens).