Aftrap van het project ‘Know your rights’ tijdens World refugee day

Bachelorstudenten Arnoud de Best en Lisette van Broekhoven presenteerden de opzet van een reeks lezingen voor jonge asielzoekers, onder de titel Know Your Rights. Zij overhandigden de blauwdruk van het cursusmateriaal aan de voorzitter van het College voor de rechten van de Mens, Adriana van Dooijeweert. De bijeenkomst vond plaats op 20 juni 2017 bij NautaDutilh in Amsterdam ter gelegenheid van wereld vluchtelingendag.

De reeks gaat in september van start, met advocaten van Zuidas-kantoren als docenten en mentoren, en rechtenstudenten als ‘maatje’. Aanmeldingen als mentor of maatje kan nog; zie voor meer informatie:

Studenten Lisette van Broekhoven en Arnoud de Best aan het woord.

Arnoud en Lisette werken aan het project in het kader van de Law Clinic van het Honours College Law. Ze doen dat samen met medestudent Serop Ayvazyan, onder begeleiding van Niels Demper, Ruben de Graaff en Alex Geert Castermans (afdeling Burgerlijk recht). Het project Know Your Rights wordt gedragen door de organisaties  Pro Bono Connect (onderdeel van het Nederlands Juristen Comité voor de Rechten van de Mens), New Dutch Connections en het kantoor  DLA Piper.