Burgemeester bezoekt Faculteit W&N voor hernieuwde samenwerking

Op vrijdag 12 mei brachten burgemeester Henri Lenferink en wethouder Onderwijs, Sport en Duurzaamheid Paul Dirkse een werkbezoek aan de faculteit W&N. Het bezoek diende ter voorbereiding op een nieuw te sluiten samenwerkingsovereenkomst van de gemeente met alle kennisinstellingen in Leiden.

Leiden internationale kennisstad

In het kader van het grootschalige project ‘Leiden internationale kennisstad’ voert de gemeente gesprekken met alle kennisinstellingen in Leiden, waaronder de Faculteit W&N. Het project is onderverdeeld in drie pijlers: Kennisintensieve stad, Internationale stad en Stad als lab. Een van de voornemens van de gemeente is om het Leiden Bio Science Park beter bereikbaar en bruisender te maken.

Beleidsmedewerker Ron van Veen en Hoogleraar Analytische biowetenschappen Thomas Hankemeier

Versterking gemeente en faculteit

Decaan Geert de Snoo en vice-decaan Han de Winde presenteerden de strategische plannen van W&N. De focus hierbij lag op onderwerpen waar de faculteit en de gemeente elkaar kunnen versterken. Vervolgens informeerden hoogleraar Analytische biowetenschappen Thomas Hankemeier en hoogleraar Observationele kosmologie Huub Rottgering de aanwezigen over enkele strategische ontwikkelingen in hun vakgebied. De burgemeester bleek goed op de hoogte van wat er speelt in de faculteit en was zeer geïnteresseerd in de plannen. Decaan De Snoo kijkt tevreden terug op een nuttige en enthousiasmerende bijeenkomst.

Decaan Geert de Snoo met een introductie over de W&N faculteit

‘Leiden internationale kennisstad’ ontwikkelt zich in hoog tempo. Welke ideeën hiervoor leven in de stad? Welke keuzes maakt de gemeente voor de komende jaren? Daarover ging een avondsymposium in het Stadhuis van Leiden op dinsdag 28 maart 2017. Deelnemers: ruim honderd vertegenwoordigers van Universiteit Leiden, LUMC, Hogeschool Leiden, gemeente Leiden, studentenorganisaties en andere stadspartners.