eLaw - Centrum voor Recht en Digitale Technologie organiseert een discussiepanel voor de CPDP 2017

De conferentie "Computers, Privacy and Data Protection (CPDP)" is een jaarlijks terugkerend, wereldberoemd, multidisciplinaire conferentie. In 2017 vindt de conferentie, van 25 tot 27 januari, plaats in Brussel. eLaw - het Centrum voor Recht en Digitale Technologie van de Universiteit Leiden - is één van de partners van het evenement. Tevens organiseert eLaw het discussiepanel over data economie en bescherming persoonsgegevens.

De organisatie van het panel is een samenwerkingsverband tussen eLaw en het Europese EuDEco project. De discussie, over het spanningsveld tussen hergebruik van data en privacy, zal worden gemodereerd door Dr. Bart Custers, universitair hoofddocent en onderzoeksleider bij eLaw. Naast eLaw's onderzoeker Helena Ursic,nemen drie andere gasten uit Duitsland, België en Slovenië plaats in het panel. Pernille Tranberg, onafhankelijk consultant en auteur van "Data Ethics;- The New Competitive Advantage” zal als voorzitter optreden. De panelleden zullen een aantal zeer relevante, uitdagende, juridische en ethische kwesties aan de orde stellen. Zo zal er gesproken worden over de mogelijke invloed op de bescherming van de mensenrechten, de rol van technologie in het bereiken van de bescherming van persoonsgegevens, de kwestie van individuele zeggenschap over hergebruik van gegevens en de overlappingen tussen gegevensbescherming en andere juridische domeinen. Het doel van het panel is het bedenken van mogelijke oplossingen en aanbevelingen die leiden tot een duurzame en concurrerende data economie, die voldoet aan de juridische, ethische en economische eisen van de samenleving.
Aanmelden voor de conferentie is nog steeds mogelijk. Kijk hier voor meer informatie over het evenement.