Ton Liefaard biedt een Europese perspectief op criminaliteit, preventie en re-integratie tijdens conferentie in Chili

Op maandag 28 november sprak Ton Liefaard op de Internationale Conferentie over Criminaliteitspreventie en Sociale Reïntegratie van Kinderen en Jongeren in het Jeugdstrafrecht in Chili. Zijn lezing ging over het Europese perspectief op criminaliteit, preventie en re-integratie.

De conferentie werd georganiseerd door de Chileense ministeries van Interne en publieke Veiligheid en van Justitie en Mensenrechten en de Nationale Raad voor kinderen van de Chileense overheid in samenwerking met het kantoor van de Speciaal Vertegenwoordiger van de VN Secretaris-Generaal voor geweld tegen kinderen en UNICEF Chili. Het doel van de conferentie was om bij te dragen aan de uitwerking van de VN studie naar kinderen in detentie, in het bijzonder om ontwikkelingen te identificeren die vrijheidsbeneming van kinderen kunnen helpen voorkomen.