Maartje van der Woude toegetreden tot Advisory Board Oxford Law’s Border Criminologies

Met ingang van heden is Maartje van der Woude, hoogleraar Rechtssociologie aan het Van Vollenhoven Instituut voor Recht, Bestuur en Samenleving, toegetreden tot de Advisory Board van het onderzoeksnetwerk Border Criminologies.

Border Criminologies is ondergebracht bij het Centre for Criminology van de University of Oxford (Oxford Law). Het netwerk heeft als expliciete doelstelling om onderzoekers, beleidsmakers, praktijkbeoefenaars en burgers te verenigen op thema’s rondom migratie, grensmobiliteit en grenstoezicht.

Om dit te bewerkstelligen wordt er vanuit Border Criminologies onder meer actief geblogd, publicaties beschikbaar gesteld via de speciale SSRN Criminal Justice, Borders & Citizenship Research Paper Series, evenementen georganiseerd, aan special issues gewerkt en lezingen via sound files openbaar gemaakt.

Border Criminologies heeft naast Leiden Law School ook instititutionele betrekkingen met het Border Crossing Observatory (Monash University) en het Department of Criminology and Sociology of Law (University of Oslo).