KHMW Afstudeerprijs voor Anne Meeussen

De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW) heeft Leids natuurkunde-promovenda Anne Meeussen de Shell Afstudeerprijs voor Natuurkunde uitgereikt, met het bijbehorende prijzengeld van 5.000 euro.

Elk jaar onderscheidt de KHMW jonge talenten met als doel om wetenschappelijk onderwijs in de technische en exacte vakken te bevorderen. Meeussen wint de afstudeerprijs voor haar onderzoek naar het ontwerpen van nieuwe materialen met gewenst gedrag. Ze publiceerde kortgeleden een artikel in Physical Review X

Casimir promovendus Eduardo Pavinato Olimpio won de Pfizer Prijs voor Life Sciences, ook ter waarde van 5.000 euro.

De Leidse bachelorstudent Remi Claessen ontving een Jong Talent Aanmoedigingsprijs voor Natuurkunde en Technische Natuurkunde, samen met een prijs van 500 euro.

Anne Meeussen neemt haar prijs in ontvangst. Credit: Hilde de Wolf