Bestuurskunde voorloper in Online Teaching Innovatie

Het Instituut Bestuurskunde heeft dit semester twee SPOCs gelanceerd over Publieke Waarden & Ethiek en Onderzoeks design. Een SPOC is een Small Private Online Course, het kleinere ‘broertje’ van de MOOC. Het is de eerste keer dat studenten van de FGGA die on-campus studeren, hun vakken volledig online kunnen volgen. Er zijn op dit moment 13 docenten binnen de gehele Universiteit betrokken bij het ontwikkelen van SPOCs, wat zij samen doen met het Centre for Innovation’s Online Learning Lab, als onderdeel van het ICT in Onderwijs programma.

Bestuurskunde is een ‘Early Adopter’ in het online onderwijs: naast deze twee SPOCs, zijn er nog twee andere online projecten in ontwikkeling, inclusief een MOOC over ‘European Policy Implementation’ door Professor Bernard Steunenberg.

Online onderwijs heeft een andere dynamiek dan offline onderwijs. Om volledig te begrijpen wat de nieuwe dynamiek van een online (en internationaal) klaslokaal inhoudt, krijgen docenten en student-assistenten de online training ‘How to Teach Online.’ Bij beide lessen zal er ook voor het eerst gebruik worden gemaakt webinars (web seminars).  Het format en de features die gebruikt zullen gaan worden bij dit soort vakken zijn geëvalueerd door ICLON en het Centre for Innovation.

SPOCs die al van start zijn gegaan:

• Public Values & Ethics (5 EC vak dat wordt aangeboden als onderdeel van het Erasmus Exchange programma & PA Minors)

• Research Design (5 EC vak dat wordt aangeboden als een onderdeel van de pre-master vòòr PA and CSM)