Waarom heb je wél iets te verbergen?

Bart Schermer, universitair hoofddocent verbonden aan eLaw- Centrum voor Recht en Digitale technologie, gaf vorige maand een college bij de Universiteit van Nederland. Op 17 oktober jl. werd dit college, genaamd: ‘Waarom heb je wél iets te verbergen?’ uitgezonden op NPO 3. Het college van Bart is de eerste in een reeks colleges van wetenschappers van verschillende universiteiten.

Dit college ging over privacy. Wat weten bedrijven en overheden van je en hoe kunnen ze de toekomst voorspellen op basis van jouw data? Wat moet de samenleving hiervan vinden? Kan de privacywetgeving ons hiertegen beschermen? Bart Schermer gaf antwoord op deze vragen in zijn college bij de Universiteit van Nederland.