Nieuwe MOOC: Osteoarchaeology: The Truth in Our Bones

Wij zijn blij om u mede te delen dat op 30 September een MOOC (Massive Open Online Course) gestart zal worden over Menselijke Osteoarcheologie.

De cursus “Osteoarchaeology: The Truth in Our Bones” wordt gegeven door Dr. Andrea Waters-Rist van de Faculteit der Archeologie van de Universiteit Leiden. “Osteoarchaeology, the Truth in Our Bones” verschaft een introductie in de menselijke osteoarchologie voor mensen zonder eerdere ervaring in deze wetenschappelijke discipline.

De cursus is gratis en is in het Engels met Nederlandse ondertiteling te vinden op coursera.org. Er wordt begonnen met geslachtsbepaling, leeftijdsbepaling en schatting van de lichaamslengte aan de hand van menselijk skeletmateriaal. Daarna worden andere thema’s behandeld zoals ziekte en trauma, dieet en gebruiken omtrent borstvoeding, activiteitspatronen, en mobiliteit en migratie. Studenten zullen leren hoe de levens die mensen vroeger leefden gereconstrueerd kunnen worden aan de hand van de aanwijzingen die gevonden kunnen worden in hun botten en tanden.

Mocht u mensen kennen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn in een introductie in de menselijke osteoarcheologie, zouden wij het erg waarderen als u deze informatie aan hen door zou kunnen geven.

Bent u geïnteresseerd in het volgen van deze cursus? Dan zien we u graag tijdens de MOOC!