Kernwoordenlijst startende studenten

Als beginnende student kom je wellicht veel nieuwe begrippen tegen. We hebben ze voor je op een rijtje gezet zodat je snel je weg kan vinden. Klik op het begrip en je vindt alle informatie die je nodig hebt.

Aanvullende Informatie (wil je meer weten)
Websites: homepage , Studentenportal, weblog , U-mailboxE-studiegids
Vragen: Onderwijs Service Centrum (OSC), Studieadviseurs

Account

Assessor van de Faculteit Governance and Global Affairs

Bibliotheken

B.I.L. Studievereniging

Bindend Studieadvies (BSA)

Blackboard

Buitenland studeren

Cijfers:
Onderwijs- en Examenreglement(O.E.R)

E-studiegids
Daarin lees je precies de inhoud van het vak, de docent(en), de literatuur die je moet bestuderen en informatie over de manier waarop het vak wordt getoetst.

Functiebeperking

ICT
Inschrijven vakken en cijferregistratie: uSis Bekijk meer informatie over uSis.

Jaarindeling FGGA
Twee semesters. Elk semester is onderverdeeld in twee blokken. Per blok volg je in de regel drie vakken: bestaande uit zeven weken onderwijs en een week tentamens. De herkansingen van het eerste semester vinden in januari plaats en herkansingen voor het tweede semester vinden in juni plaats.

Keuzeruimte

Lu-card activeren

Mentoraat

Minoren

Onderwijsvormen

Onderwijs Service Centrum (OSC)
Het Onderwijs Service Centre (OSC) regelt de administratie van het onderwijs. Hier kun je terecht met vragen over onder andere de organisatie van tentamens, het rooster en cijferoverzichten.

Opleidingscommissie

Persoonlijke problemen

Propedeuse

Roosters

Studieadviseurs
Bij de studieadviseurs kun je terecht als persoonlijke of andere omstandigheden de goede voortgang van de studie belemmeren. Verder kun je je tot hen wenden voor advies en informatie over zaken als de inhoud en opzet van de studie, studie- en examenregelingen, studieplanning en –aanpak, de keuze van keuzevakken.

Studieloopbaan advies en begeleiding

Studieboeken
In de studiegids van Bestuurskunde staat welke boeken je voor elk vak nodig hebt. Boeken kun je kopen bij de volgende boekhandels in Den Haag:

Tentamens

U-mailbox
Het is belangrijk om de U-mailbox regelmatig te lezen, de universiteit gebruikt alleen dit U-mailadres om haar studenten te informeren. (Het is ook mogelijk om alle berichten automatisch door te laten sturen naar je privé emailadres. Zo mis je geen bericht). Je krijgt automatisch per brief je U-accountgegevens en U-mailadres op je huisadres toegezonden.

Vakken:
- Beleid, Bestuur en Organisatie
- Economie, bestuur en management

Weblog
Informatie over activiteiten zoals lezingen en debatten die gerelateerd zijn aan Bestuurskunde. Er is een apart stage weblog met (stage)vacatures. Het is ook mogelijk om zelf input te leveren voor het weblog, je kan hiervoor de webredactie mailen.

Wijnhaven
Het nieuwste gebouw in Den Haag. Vanaf februari 2017 volgen studenten hier hun colleges.