Eerstejaars scheppen eeuwige band met Leiden en faculteit

Het nieuwe collegejaar start over tweeënhalve week en dan verwelkomen we, na een lange zomer, alle nieuwe en zittende studenten van onze faculteit.

WELKOM!

Voor de bacheloropleidingen starten 1050 eerstejaars (numerus fixus).  Deze week is de ElCid - de universitaire introductieweek en woensdag 17 augustus kwamen 720 eerstejaars voor de faculteitendag naar het Kamerlingh Onnes gebouw. Zij ontvingen de roosters, volgden het welkomstcollege en vroegen Tweede Kamer Fractievoorzitter Alexander Pechtold het hemd van het lijf over zijn studententijd en de politieke onderwijsplannen. Tot slot kregen ze een voorproefje van onze actualiteitencolleges van dr. Jerfi Uzman met het college “Trump the Constitution: de Amerikaanse presidentsverkiezingen en het staatsrecht”.

Master community

Voor september zijn er ruim 1000 nieuwe masterstudenten ingeschreven waarvan 155 internationale studenten. De grootste groep, tien procent, komt voor de master Public International Law. Daarnaast verwelkomen wij 110 internationale studenten die een of meerdere vakken uit ons curriculum gaan volgen, de exchange studenten. In februari 2017 volgt een tweede, kleinere groep, exchange studenten.  Aan de Advanced programma’s starten ongeveer 250 internationale studenten.

Om iedereen wegwijs te maken in Leiden is voor alle nieuwe masterstudenten, nationaal én internationaal, de Orientation Week Leiden. Op dinsdagochtend 30 augustus - als onderdeel van de OWL - is de faculteitendag voor onze internationale studenten en maken we iedereen wegwijs aan onze faculteit.

In september gaat het collegejaar echt van start met de startweek voor de bachelorstudenten ( 1e, 2e en 3e jaars ) en voor onze masterstudenten is er een programma pér master. Dit varieert van een openingscollege tot en met een BBQ.  Zie de online agenda voor het totale overzicht.

Opening facultair jaar woensdag 7 september

Het nieuwe facultaire jaar 2016-2017 opent de nieuwe decaan prof. dr. Joanne van der Leun in de Hooglandse kerk. Tijdens deze bijeenkomst verzorgt prof. mr. Willem van Boom het openingscollege. Op deze dag worden ook de JSVO Onderwijsprijzen en de propedeusebullen uitgereikt.

Volg alle evenementen en ervaringen van onze studenten ook via onze social media: