Kiezen maar! Drie introductieweken voor studenten Universiteit Leiden

Leiden of Den Haag? Nederlands of Engels? Die twee vragen bepalen welke introductieweek aankomende studenten van de Universiteit Leiden het beste kunnen kiezen: EL CID, HOP of OWL.

‘Een vliegende start voor zowel je academische als je sociale leven hier.’ Zo omschrijft Carel Stolker, rector magnificus van de Universiteit Leiden, meedoen aan een introductieweek. Het is niet verplicht, maar de universiteit beveelt aankomende studenten van harte aan mee te doen. Deelnemen aan alle drie de introductieweken mag, maar deelname aan één week garandeert al een ervaring om nooit te vergeten. Lees hieronder welke week het best bij jou past.

EL CID

Leiden – (vooral) Nederlands – 14 t/m 18 augustus

De Enige Leidse Commissie Introductie Dagen organiseert al sinds 1970 de introductieweek voor studenten van de Universiteit Leiden. Sinds 2014 sluiten ook studenten van de Hogeschool Leiden aan bij het spektakel, dat de hele Leidse binnenstad vijf dagen lang doet zinderen. Maak kennis met elkaar, ouderejaarsstudenten, de universiteit en alles wat de stad en het verenigingsleven te bieden heeft.

Het thema van de EL CID-week 2017 is Your Next Level.

Website El CID

HOP

Den Haag – Nederlands & Engels – 21 t/m 25 augustus

De Universiteit Leiden is gevestigd in twee steden: Leiden en Den Haag. Sinds 2016 biedt de universiteit een volledige introductieweek in Den Haag: The HOPweek. Deze week is speciaal voor studenten van de bacheloropleidingen Bestuurskunde, Leiden University College (LUC), International Studies, Informatica & Economie, International Relations and Organisations en Security Studies. Ook studenten van de masteropleidingen die worden gegeven in Den Haag kunnen meedoen. Leer elkaar, de studie en het Haagse studentenleven kennen.

Website HOP

OWL

Leiden – Engels – 28 augustus t/m 1 september

Enjoy five days of fun, music, culture, sports, games and making new friends. Dat is de Orientation Week Leiden, kortweg OWL. Deze week is bedoeld voor nieuwe internationale studenten aan de Universiteit Leiden. Maar ook Nederlandse masterstudenten zijn van harte welkom!

Website OWL

Alternatief programma: Start je Toekomst

Het kan natuurlijk zo zijn dat jij - om wat voor reden dan ook - niet deelneemt aan de EL CID of de HOP. Er is in dat geval een interessant ander programma op zaterdag 7 juli: Start je Toekomst. Het doel van Start je Toekomst is om studenten die als eerste in hun familie gaan studeren nog voor de start van hun studie met de Universiteit kennis te laten maken. Lees meer over Start je Toekomst.