Leidse studenten winnen competitie ‘StrICTly For Business’

De Leidse informaticastudenten Simone Cammel, Bas Mulders, Sufeng Li, Edward Magron en Kostas Tsogkas, hebben de prestigieuze competitie ‘StrICTly For Business’ gewonnen.

StrICTly For Business

Deze jaarlijkse competitie wordt georganiseerd door CIO Platform Nederland. Deelnemers zijn Nederlandse universitaire studenten. Zij krijgen 10 weken de tijd om een real life business case op te lossen. Hiervoor moeten de teams onderzoek doen, stakeholders interviewen.

De business case

De business case ging over de toenemende populariteit van het gebruik van LSP, het nationale datanetwerk dat alle Nederlandse medische professionals met elkaar verbindt en tegelijkertijd de uitwisseling verbetert tussen medische gegevens van diabetes patiënten en hun artsen.

Pitchen in 4 minuten

Alle teams presenteerden hun oplossing aan de jury in een pitch van slechts 4 minuten, ondersteund door een poster en projectbeschrijving. Tijdens een tweedaags event in het nationaal sportcentrum Papendal kregen zij de tijd om dit voor te bereiden.

Het winnende team met Simone Cammel, Bas Mulders, Sufeng Li, Edward Magron en Kostas Tsogkas

Het team

Simone Cammel, Bas Mulders, Sufeng Li, Edward Magron en Kostas Tsogkas gingen de uitdaging aan en wonnen met grote overtuiging! Op alle onderdelen, poster, projectbeschrijving en pitch, werden ze als beste beoordeeld door de kritische maar professionele jury.

Informaticadocent Tino de Rijk was de coach van het team en gedurende het project zijn ze bijgestaan door 2 ‘young IT professionals’: LUMC’s Maarten van Duijvenvoorde en CZ’s Bram van Mensvoort.