Jim Been wint Netspar Best Ph.D. Thesis Award 2015

Jim Been, Universitair Docent bij de Afdeling Economie, heeft 28 januari jongstleden de Netspar Ph.D. Thesis Award in ontvangst mogen nemen voor zijn proefschrift getiteld “Pensions, Retirement, and the Financial Position of the Elderly”.

De prijs werd uitgereikt tijdens de jaarlijkse Netspar International Pension Workshop voor het beste proefschrift met betrekking tot spaargedrag, pensioenen, vergrijzing, en pensionering.

De jury oordeelde: “Een mooi empirisch proefschrift dat aansluit bij de huidige discussies rondom de financiële positie van ouderen en hun arbeidsmarktgedrag. Het empirisch werk is van hoge kwaliteit en biedt relevante uitkomsten. [….]Twee van de hoofdstukken zijn reeds geaccepteerd voor publicatie in goede wetenschappelijke tijdschriften, namelijk Journal of Pensions Economics and Finance en The Journal of Human Resources, een top field journal. Al met al, een waardig winnaar.”

Jim schreef zijn proefschrift bij de Afdeling Economie van de Universiteit Leiden onder leiding van Kees Goudswaard, Koen Caminada, en Marike Knoef. Op 30 april 2015 is het proefschrift met succes verdedigd.