NFP-beurs voor Ethiopische promovendus

Aan de Ethiopische promovendus Yinebeb Nigatu Tessema is een prestigieuze beurs toegekend in het kader van de Netherlands Fellowships Programmes (NFP).

Tessema promoveert bij de Faculteit Governance and Global Affairs op het onderwerp ‘veiligheid en democratie in het Ethiopië van na 1991’, onder begeleiding van prof.dr. Madeleine Hosli. De promovendus heeft een master behaald in ‘International Politics – International Relations’ aan de Universiteit van Manchester. De NFP is een initiatief van het Ministerie van Buitenlandse Zaken voor professionals om de ontwikkeling van (non-) gouvernementele organisaties in 50 geselecteerde landen te bevorderen. De beurs is bedoeld als aanvulling op het salaris gedurende de studie.