Bogor Agricultural University en Faculteit sluiten overeenkomst

Een delegatie van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen van de Bogor Agricultural University (IPB) uit Indonesia bezocht onze Faculteit op 10 november 2015.

Met de delegatie is gesproken over de mogelijkheden voor samenwerking. Voor zowel IPB als onze faculteit zijn de vakgebieden data science, milieukunde en biologie (met name bioinformatics en medicijnonderzoek) belangrijk. Afgesproken is dan ook de samenwerking eerst binnen die vakgebieden op te zoeken.

De decaan van de Faculteit W&N van IPB, Dr. Nurdiati tekende de overeenkomst met decaan Prof. Dr. Geert de Snoo. De overeenkomst richt zich vooral op het uitwisselen van wetenschappelijke staf, PhD’s en masterstudenten. De Indonesische delegatie, die naast de decaan ook bestond uit Vice Decaan Dr. Hamim, faculteitssecretaris Dr. Widyastuti en Dr. Hapsari bezocht verder de Hortus Botanicus en het Centrum voor Milieukunde Leiden.

De samenwerking tussen universiteiten in Indonesië en de Universiteit Leiden ontwikkelt zich sterk. Deze maand bezocht een delegatie van de Leidse Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen Indonesië. IPB behoort tot de topuniversiteiten van Indonesië.

Zie ook