Marjo de Graauw wint Turnitin Global Innovation Award

Marjo de Graauw, adviseur onderwijsinnovatie en docent heeft de Turnitin Global Innovation Award gewonnen voor haar grote en enthousiaste inzet voor onderwijsvernieuwing- en verbetering.

Marjo de Graauw

De Graauw is bezig om verregaande digitale feedback te ontwikkelen. Docenten kunnen in haar project verslagen en presentaties beoordelen aan de hand van voorgestructureerde feedback en een analytische beoordelingsschaal. Veel voorkomende fouten komen zo bovendrijven en kunnen collectief worden besproken. Hierdoor besparen de docenten tijd die ze kunnen besteden aan individuele feedback.

Marjo: ‘Turnitin biedt nu een platform aan waar ik mijn kennis kan delen met andere docenten over de wereld. De komende maanden hoor ik meer over verschillende projecten die moeten leiden tot kennisoverdracht bij docenten en studenten. Ook is het mogelijk om met Turnitin sponsoring zelf bijeenkomsten te organiseren.’

Marjo de Graauw is voorgedragen door collega docent Daniel Lam. ‘Ik heb Marjo voorgedragen omdat ze docenten en studenten stimuleert om Turnitin te gebruiken voor veel meer dan alleen plagiaatcontrole.  We gebruiken het namelijk als platform voor peer-review en eerlijke docentbeoordeling dmv rubrics. Studenten krijgen feedback en geven bij een volgend schrijfproduct aan hoe ze deze feedback hebben verwerkt. Op die manier wordt een doorlopende leerlijn gecreëerd.’

Over Turnitin Global Innovation Award

In totaal werden 400 docenten genomineerd uit 50 verschillende landen.

Turnitin selecteerde 24 docenten, vanwege hun excellente kwaliteiten op het gebied van onderwijsvernieuwing, het promoten van academische integriteit, het betrekken van studenten bij het onderwijs en het gebruik van vernieuwende technieken ter ondersteuning van het onderwijs.

Zie ook