Officiële start van Nibud-hoogleraar Wilco van Dijk tijdens jubileumcongres

Sociaaleconomisch psycholoog Wilco van Dijk heeft zijn eerste officiële lezing gehouden als bijzonder hoogleraar op de leerstoel van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud). Koningin Maxima was op 6 maart een van de sprekers op het jubileumcongres Nibud 35 jaar.

Psychologisch perspectief op financieel gedrag

Het jubileumcongres Nibud 35 jaar staat in het teken van het financiële gedrag van de consument. In het Muntgebouw in Utrecht geeft Koningin Máxima een lezing voor professionals bij financiële organisaties, welzijnsinstellingen en consumentenorganisaties. Nibud-hoogleraar Van Dijk verschaft een psychologisch perspectief op financieel gedrag in zijn lezing 'Homo sapiens vs. homo economicus'.

Samenwerking Universiteit Leiden met het Nibud

Sinds 1 december 2014 bekleedt Wilco van Dijk sinds de bijzondere leerstoel 'Psychologische determinanten van economisch keuzegedrag'