Francisco Aranda Ordaz Award (Latijns-Amerikaanse Prijs) voor Julián Facundo Martínez

Tijdens het CLAPEM congres (Latijns Amerikaans Congres of Probability and Mathematical Statistics by its initials in Spanish) gehouden in Cartagena de Indias, Colombia van 22-26 september 2014, heeft Julián Facundo Martínez de Francisco Aranda Ordaz Award toegekend gekregen voor zijn proefschrift “Dynamical Gibbs-non-Gibbs transitions and Brownian percolatian” onder supervisie van Prof. Frank den Hollander en Roberto Fernández aan het Mathematisch Instituut.

Iedere twee à drie jaar, reikt de LARC-SLAPEM (Latin-American Society on Probability and Mathematical Statistics) de Francisco Aranda Ordaz Award uit tijdens het CLAPEM congres, opgedragen aan Francisco Aranda-Ordaz, een jonge befaamde Mexicaanse statisticus die op tragische wijze is omgekomen in 1991. De Francisco Aranda Ordaz Award wordt toegekend aan Latijns-Amerikaanse studenten, die een proefschrift Stochastiek en een Statistiek hebben, in welk land of aan welke universiteit ter wereld dan ook behaald, of aan studenten van andere nationaliteiten die aan een Latijns-Amerikaanse Universiteit hun graad hebben behaald. De winnaars van de prijs worden uitgenodigd om hun werken te presenteren tijdens het CLAPEM congres.