‘Chemistry in Conflict’ voor minister Bussemaker

Onderwijsminister Jet Bussemaker kreeg op de Dag van de Excellentie op 20 juni een exemplaar van ‘Chemistry in Conflict’, een educatief boek over de rol van chemie in oorlogsvoering. Ludo Juurlink, directeur van het Junior Science Lab, overhandigde het boek.

Scheikundeboek voor het middelbaar onderwijs

Chemistry in Conflict is een scheikundeboek voor het middelbaar onderwijs. Het gaat over chemische wapens, internationale activiteiten om ze de wereld uit te helpen en ethische dillemma’s voor (chemische) wetenschappers. Docenten kunnen het boek gerbuiken om deze onderwerpen aan bod te laten komen in het (internationaal) middelbaar onderwijs. Het lesmateriaal is inmiddels getest op verschillende scholen en er is nu ook een docentenhandleiding.

Diverse partners werkten aan de samenstelling van het boek:

• Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW)
  • Junior Science Lab (JSL) van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen
  • International Baccalaureate Global Office in Den Haag
  • Gemeente Den Haag.

Zie ook: Leidse chemici helpen OPCW bij ontwikkeling vwo-lespakket over chemische wapens en ethiek